מה היא מערכת WMS לנהול רצפת מחסן לוגיסטי?

הרבה מאוד ארגונים, לא מסתפקים במודול ניהול המלאי של ה- ERP, ומשלבים מערכת WMS בפעילות הלוגיסטית. השאלה "למה?" מה יש במערכת WMS שאין במערכת לניהול מלאי רגילה?

אופטימיזציה

  • מערכת ה- WMS עושה אופטימיזציה, למשאבים , לעובדים , למלגזות וכל השינוע השונים העומדים לרשות מנהל המחסן הממוחשב ועל ידי כך מביאה לחסכון ויעילות בעלויות עבודה, במלאים ובשטחי אחסון.
  • ה-WMS ממליץ על האיתור המיטבי לאחסון הפריטים תוך התחשבות באילוצים ונתונים שונים, ומאפשרת: – ניהול מלאי במיקומים שונים , מאפשר אחסון פריטים לגובה או לעומק בשיטת Double Deep. – "מיקומים דינמיים" , במחסן שאין צורך לשמור "מיקומים" קבועים, אפשר לנצל כל נפח פנוי לאחסון. • ה- WMS ממליץ על סדר הליקוט ופיזור המטענים (הפריטים מאוחסנים לפי לוגיקה , כגון המלצה על מסלול ההליכה בעת הליקוט שמקצר משמעותית את זמן ההכנה של ההזמנה למשלוח.
  • ה- WMS דואג למלאי זמין לליקוט , על ידי ריענון מלאים באיתורים מהירים, רענון מלאי עלפי הגדרות מינימום ומלאי מקסימום באיתור, וכן שירון מלאי לפי משימות . • ה- WMS נותנת המלצה למשטוח לפי הנפח או משקל של המטען או המשאית.
 

אוטומציה

ה- WMS עושה שימוש באמצעי דיווח כגון: סורקים , מסופונים וברקודים, במקום דיווח ידני ובכך משפר את תהליכי העבודה הקיימים וחוסך משאבים וטעויות אנוש:

דיווח בזמן אמת , קיצור של זמני קלט הנתונים ואימות הנתונים בשטח. • ביטול של טעויות רישום וההקלדה. • ביטול הצורך בהסתמכות על זיכרון וידע אישי של מחסנאי.

ה- WMS עושה שימוש באמצעי אחסון אוטומטים ורובוטים שונים ומייעל מאוד את כמות המשאבים הנדרשים לליקוט , פיזור ואיחסון .

תכנון

ה- WMS מייצרת עבור המחסנאי , תוכנית עבודה מיטבית וניהול משימות , המאפשרות תכנון משאבים יעיל, ללא תלות בגורם האנושי. דוגמא לכך, הוא תהליך שיוצר משימות ליקוט כולל איחוד או פיצול מטענים , ליקוט של הזמנות, ובניית סדר הליכה בעת ליקוט במחסן. במקום דו"ח ההזמנות פתוחות (הממוין לפי פריט או תאריך אספקה) שקיים בתוכנות ניהול המלאי ובמערכות ה- ERP המסורתיות.

בקרה ומדדים

ה- WMS מאפשר תכנון ובקרה של רצפת המחסן, תוך ניהול משימות שוטפות ופעילויות לא מתוכננות הדורשת טיפול בזמן אמת. • ה- WMS מציג שקיפות של עבודת המחסנאים ומאפשר ניתוח ( הן ברמה פרטנית או לכלל הפעילות במחסן) , ניתן למדוד את כמות המשימות שבוצעו, את עומסי העבודה הצפויים וכד' . ניתוח המידע השוטף מאפשר לקבל תמונה של התכנון מול הביצוע, להשוות את התוצאות אל מול המדדים שנקבעו מראש (לדוגמא: תפוקה אישית של כל מחסנאי) ולהכניס כלי תגמול כגון שכר ועמלות עידוד.
לסיכום, ה- WMS הוא מחולל משימות העבודה במחסן להבדיל ממערכת ה- ERP שהיא מערכת דיווח וריכוז של נתונים , ולכן יתרונה של ה- WMS שהיא יודעת להנחות את המשתמש לבצע את תנועת המלאי הנכונה, בכמות נכונה, למקום הנכון ובזמן הנכון.

 

חברת made4net עוסקת במתן פתרונות מחשוב בתחום הלוגיסטיקה. החברה הוקמה בשנת 2002 על ידי מומחים , בעלי שם עולמי, בתחומי ה IT והלוגיסטיקה. made4net נוסדה מתוך תפיסת עולם שפתרונות מחשוב בתחום השירותים הלוגיסטיים מצריכים מומחיות וניסיון רב ובשל כך קיים ערך מוסף רב לחברה המתמחה בנישה זו. made4net מפתחת פתרון מלא לתחום הביצועי של שרשרת האספקה הכולל את כל פעילויות ניהול המלאי וההפצה עד לקבלת הסחורה על ידי הלקוח ואישור האספקה. made4net משווקת כיום את מוצריה בכ 30 מדינות והן מופצות ב 18 שפות שונות. החברה פועלת באמצעות סניפים בעולם (ישראל ,ארה"ב, סין , אנגליה וצ'יכיה ) ומכסה באמצעות שותפים עסקיים את כל הגלובוס. בין לקוחות החברה בישראל ניתן למצוא חברות מובילות כגון : נובולוג , לילית , ויסוצקי ,קרביץ, בלאדי ,פליינג-קרגו ,בנדא , אוריין ועוד רבים…

 

מייד4נט מציעה שירותים שונים גם בתצורת מחשוב ענן (SAAS) כך שהמערכת מוקמת ומותקנת על גבי שרתים של מייד4נט לשימוש הלקוח או על שרת מקומי.

תגיות
דילוג לתוכן