ניהול רצפת מחסן  (WMS ) לעסקים גדולים , קטנים ובינוניים- SMB

ניהול רצפת מחסן (WMS ) לעסקים גדולים , קטנים ובינוניים- SMB

מערכת WarehouseExpert פותחה במטרה לתמוך במורכבות התפעולית ההולכת וגוברת, בדרישות השירות הגבוהות של מחסן ממוחשב, ובצורך הבלתי נמנע להפוך את שרשרת האספקה ליעילה . המערכת ‎ משלבת טכנולוגיה מתקדמת עם עשרות שנים של ידע והתמחות בניהול מחסנים, לוגיסטיקה ותהליכים בשרשרת האספקה. בנוסף על הפונקציונליות הבסיסית הכוללת תהליכי קבלה, פיזור, ליקוט, אריזה, טעינה, ריענוני מלאי, ספירת מלאי ושילוח, WarehouseExpert‎ מספקת גם תכונות ופונקציונליות נוספת באמצעות תבניות ספציפיות-לענפי תעשייה שונים.

   ניהול ריצפת מחסן לוגיסטי בעסקים גדולים קטנים ובינוניים –  WMS

מערכת WarehouseExpert מבצעת ניהול מלאי על ידי שימוש בנתונים המוגדרים על ידי הלקוח. המידע ערוך בעיקרו לפי פריטים ומיקומים, ומשמש כבסיס לכל פעולות המערכת. קובץ המלאי מורכב מאירועי מלאי שונים, ומאפשר שליטה ומעקב אחר המלאי במחסן.

המערכת כוללת את ניהול קבצי האב של תשתיות הנתונים במחסן כגון:

  •   הגדרת מחסנים ומחסני משנה
  •   הגדרת מיקומים
  •   עמדות ליקוט ואחסנה
  •   הגדרת פריט

 כלי השינוע

המערכת WarehouseExpert מנהלת את כל תהליכי העבודה במחסן, לרבות:

  • קליטה
  • פיזור/אחסון
  • ניהול הזמנות לקוח וליקוטים
  • ריענון עמדות ליקוט
  •  טיפול בהזמנות ניפוק פריטים
  •  בקרת מלאי וספירה

מערכת ה WarehouseExpert כוללת כלים רבים לאחזור מידע ובניית דוחות. המערכת כוללת דוחות תפעוליים המשמשים את עובדי מרכז ההפצה. דוחות אלו ניתנים לעדכון באמצעות מחולל דוחות המסופק עם המערכת. מחולל הדוחות מאפשר גם לבנות דוחות חדשים ולשלבם בתפריטי הדוחות של המערכת וכל זאת ללא צורך בתכנות. דוחות אלו ניתן לשלוח למדפסת או להפיק כקובץ HTML, PDF, אקסל וכו'….

מאפייני פריט

מערכת WarehouseExpert שומרת קובץ/טבלה עיקרית ובה מוגדרים כל נתוני הפריטים.

להלן חלק מרשימת הנתונים השמורים במערכת לגבי כל פריט:

  • מספר פריט, מספר יצרן, שם ותאור מוגדרים עבור כל פריט הנשמר במערכת. מספר פריט מייצג פריט (מק"ט – SKU) ייחודי. לכל פריט נשמר טקסט תיאור.
  • קוד האריזה מזהה את סוג האריזה עבור פריט ספציפי.
  • תאריך ספירה אחרונה מציין את התאריך בו התבצעה הספירה האחרונה.
  • יחידת מידה בסיסית תיקבע לכל פריט (לדוגמה יחידה, קרטון, משטח, גליל וכיו”ב).
  • קוד אופן אחסנה יציין היכן יש לאחסן פריט זה (לדוגמה: חדר קירור). האיתורים יחולקו לפי דרגות הקור השונות (סוגי האחסון מוגדרים באופן דינמי על ידי המשתמש).
  • כל אוסף של פריטים ב WarehouseExpert מסומן במספר מזהה. אוסף של פריטים זהים ביחד נקרא ב WarehouseExpert מטען. אוסף של פריטים שאינם זהים נקרא ב WarehouseExpert מצבור. לכן, לכל מצבור או מטען יש "מספר זיהוי מטען".

WarehouseExpert שומרת עבור כל פריט על מספר כללים אותם תציין על ידי שימוש במשתני כן/לא, ועל-יד ערכים נוספים. הפונקציות במערכת הקשורות לפריט תדענה להשתמש בכללים אלה לביצוע הפעולה.

להלן פירוט הכללים:

  • מהירות המוצר מהווה פרמטר מרכזי בבחירת מיקום האחסון.
  • קבוצת סיכון מוגדרת עבור מוצרים שזקוקים לטיפול ואחסנה מיוחדים (כגון מוצרים דליקים, רעילים וכו' – מוגדרים באופן דינמי על ידי המשתמש).
  • סוג אחסון מתאר את תנאי האחסון הדרושים (כגון קירור, הקפאה וכו' – מוגדרים באופן דינמי על ידי המשתמש).
  • קבוצת מוצר מגדיר עבור כל פריט את קבוצת המוצרים אליה הוא שייך (קבוצות מוצר מוגדרות באופן דינמי על ידי המשתמש – לדוגמא: גבינות קשות, חלב, וכו'…).
  • ניהול אצוות, תאריכי תפוגה ומאפיינים אחרים

   הגדרת מיקומים

מערכת WarehouseExpert שומרת קובץ מיקומים בו נשמרים כל המיקומים במחסן.

תכונות המיקומים כוללות:

  • שם המיקום
  • סוג המיקום
  • יעוד המיקום
  • שטח מחסן
  • אזור ייחוס
  • פרמטר סדר תנועה
  • נתוני פיזיים – גובה, רוחב, עומק
  • ריבוי פריטיםניתן להגדיר כל פורמט של שמות מיקומים WarehouseExpert, להלן דוגמה לשיטת סימון איתורים נפוצה:
  • שם המיקום מהווה למעשה מעין תווית המקשרת ומזהה את תכונות המיקום. כל שם הינו ייחודי, כלומר אין כפילות בשמות.
עמדה + קומה + מפרץ + מעבר + גזרה
(POSITION) (LEVEL) (BAY) (AISLE) (ZONE)
גזרה – הוא תו אחד אלפא-נומרי (0-9 ,A-Z) המייצג אזור שלם במחסן.
מעבר – הוא תו אחד אלפא-ביתי, המייצג את שני צדדי המעבר באזור האחסון.
מפרץ – הוא בעל שתי ספרות (99 – 01) המייצגות מיקום במורד המעבר. מפרצים ממוספרים כך שהמספרים האי זוגיים הם בצד אחד של המעבר והמספרים הזוגיים הם בצד הנגדי.
קומה – היא תו אחד אלפא-נומרי (9 – 0 ,Z-A) המייצגת את הרמה מעל לרצפה.
עמדה – (פתח) היא סיפרה אחת (9 – 1) המייצגת את העמדה, משמאל לימין, בתוך המפרץ, אם יש כמה עמדות.

WarehouseExpert יודעת לאתר מיקום וליחס אותו למחסן על פי מיון שמתבצע בתוך טבלת המיקומים.

שדה יעוד המיקום מתאר את תפקיד המיקום או את אופן השימוש בו בתוך המחסן, לדוגמא: אחסון, בתנועה, קליטה, משלוח, רכבים או מיקום מדומה בשם " לא מאותר" (Limbo).

לכל מיקום מוגדר פרמטר סדר תנועה המשמש כערך יחסי בין מיקום אחד למשנהו כאשר מתבצע חישוב מסלול האחסון או הליקוט. תהליכי הפיזור והליקוט משתמשים בפרמטר זה על מנת לחשב תזוזה מינימלית בין המיקומים. אם למשל החליטה המערכת על אזור מסוים לפיזור הפריטים, המיקום הראשון שיבחר יהיה זה בעל פרמטר סדר התנועה הנמוך ביותר.

פרמטר נגישות מתאר את סדר הגישה אל המיקום. לדוגמא: עבור מיקום הפועל בשיטת Flow-Rack  סדר הגישה אל המיקום יהיה בצורת FIFO.

גודל, קיבולת ומגבלות המשקל של כל אחד מהמיקומים, משמשים כפרמטר בוחן לבחירת מיקום האחסון ומגבלות פיזיות אל מול הסחורה המאוחסנת.   קיים פרמטר ריבוי פריטים קובע האם מותר לערבב פריטים במיקום.

בתחילה מועברים נתוני המיקומים למערכת WarehouseExpert על ידי קובץ EXCEL. מיקומים חדשים ניתן להגדיר על ידי השימוש במסך תחזוקת מיקום, ומיקומים ישנים שלא בשימוש ניתנים למחיקה. יכולת זו חשובה במקרה של צורך בהגדרה זמנית של מיקומים חדשים על מנת להתמודד עם גלישה של כמות מלאי מסוים.

שאילתת מיקום היא פונקציה שמאפשרת למפעיל לדעת את תכולת המיקום ואת מצבו בכל עת.

לכל מיקום יוגדרו כמויות הליקוט המורשות. סוג הליקוט מוגדר ספציפית לכל מיקום, ולפיכך תדע המערכת לא לתכנן ליקוט מסוים ממיקום שאינו מוגדר לכך (למשל ללקט קרטונים ממיקום אחסון Bulk).

ב – WarehouseExpert מוגדרים כללי אשרור לסיום משימה (עבור שימוש במסופונים) עבור כל מיקום. הכללים יכולים להיות:

  • אישור מיקום בלבד.
  • אישור מק"ט בלבד.
  • אישור מק"ט ומיקום.
  • ללא אישור.לכל מיקום קיים פרמטר בקרת סטטוס. הפרמטר יכול להיות "פעיל" או "לא פעיל". אם מיקום נמצא במצב של "לא פעיל" שום פעולה לא תתבצע בנוגע אליו. לעומת זאת, אם ישונה מיקום מ"פעיל" ל"לא פעיל" ונמצא בו מטען כלשהו, WarehouseExpert לא תאפשר ללקט את המטען הקיים אלא אם כן הופעל המיקום מחדש.
  • סריקת המיקום או הקלדת שם המיקום בזמן אחסון או ליקוט יהוו אישור לכך שהאחסון או הליקוט נעשים ל/במיקום הנכון.

   ניהול מלאי

עבור כל פריט מוגדרת יחידת המידה הבסיסית. המעקב ב – WarehouseExpert פריט מתבצע על ידי זיהוי למטען, קוד הפריט, כמות, מצב איכות, ותאריך פג-תוקף. מספר הזיהוי של מטען, ישויך אליו לכל אורך חייו במחסן (למעט אם שויך לעמדת ליקוט, אז יאבד את זהותו). המערכת שומרת קובץ היסטורי לגבי תזוזות ושינויי מצב בחתך מטען. מידע זה נשמר לשאילתות ולדוחות.

מערכת WarehouseExpert תציג כמות כוללת של פריט במחסן בחתך של מצב הפריט בכל איתור:

  • כמות כוללת במחסן.
  • מוקצה.
  • שמור.
  • זמין.
  • בבדיקה.
  • פגום.
  • פג-תוקף.שינויים במצב הסחורה ניתן יהיה לראות מידית במסך שאילתת פריט, וכמו כן ניתנת האפשרות לשלוח הודעת שינוי מצב למחשב המרכזי של הלקוח.
  • המלאי מנוהל בשתי רמות של מצב מלאי (סטטוס): מצב ראשי המהווה את מצב המלאי מבחינת זמינותו העסקית (פגום, זמין וכד'), ומצב משני – סטטוס פעילות המהווה את המצב התפעולי במחסן (מיועד לאחסנה, לליקוט וכו'…).

   קליטה

   קליטת סחורה

WarehouseExpert תומכת בתהליך אינטראקטיבי של קליטת מגוון סוגי סחורה בזמן אמת. סוגי הסחורה הנם:

  • פריטים למלאי מספקים
  • פריטים למלאי מייצור
  • חו"ג
  • החזרותהחזרות כוללות החזרת סחורה על ידי מפיץ מסיבות שונות.
  • פריטים למלאי נקלטים לרוב על סמך מסמכי הספק או על ידי פקודת ייצור.

   תעודת קליטה

המערכת שולטת על קליטת הפריטים ממספר מקורות על ידי מגוון סוגי מסמכים. קליטה כנגד תעודת קליטה, מבוססת על העברת מסמך הרשאה מהמחשב המרכזי למערכת WarehouseExpert. מסמך הרשאה הוא קובץ שמתאר את הסחורה הנכנסת על ידי מספר הפריט, כמות וכדומה, ממגוון מקורות. המסמכים בד"כ יורדו מהמחשב המרכזי על ידי העברת קבצים.

מערכת WarehouseExpert תומכת במסמכי הרשאה עבור מספר סוגי קליטה ומקורות:

  • קליטה ממפעלים           –           עבור סחורה המועברת ממפעלי החברה למחסן.
  • העברות בין מחסנים       –           עבור סחורה המועברת בין שני מחסנים של הלקוח.
  • הזמנות רכש                 –           עבור סחורה המגיעה מהספקים.
  • החזרות                       –           עבור סחורה המוחזרת מלקוחות למחסן.
  • נתוני קליטה – עבור כל קליטה חיצונית צפויה, תוצר היררכית נתונים שמכילה נתוני שטר מטען ומסמכי מקור. מסמך ההרשאה יהיה לדוגמא הזמנת רכש. מעקב אחרי כמויות קליטה – כאשר מתרחשת קליטה עם דוח קליטה, WarehouseExpert תשווה את מספר הפריטים הנקלטים בפועל לכמות הצפויה או הנקובה בתעודה. בסוף הקליטה, יש אפשרות להפיק דו"ח הפרשים על מנת לבחון את הצפי אל מול המלאי שנקלט בפועל.

    פעילות הקליטה

WarehouseExpert תומכת בסוגים שונים של תהליך קליטת סחורה, כולל הזנת נתונים בעזרת מסופון או מסוף.

  • קליטה בעזרת מסופון – מפעיל ייעזר במסופון נישא או מותקן על כלי שינוע עבור תהליך הקליטה. הגמישות המושגת בעזרת המסופון מאפשרת לקולט לגשת לפריט, במקום לקולטו בתחנת קליטה קבועה.
  • קליטה בעזרת מסוף – מפעיל ייעזר תחנה נייחת עבור תהליך הקליטה. שיטה זו בד"כ באה לידי שימוש כאשר אין צורך בניידות בשלב הקליטה לדוגמא, כאשר המשטחים נכנסים למחסן באופן אחיד דרך דלת העמסה.

פיזור / אחסון

    שיטות פיזור

WarehouseExpert תומכת בכל אופני הפיזור: מונחה מערכת ע"י מסוף או מסופון, או מונחה מפעיל על ידי נייר, ועדכון אוחר במערכת.

  פעילות הפיזור

פיזור מונחה מסופון – משימות פיזור יינתנו למפעיל שברשותו מסופון רדיו. המפעיל יגיע למיקום בו נמצאת הסחורה, יסרוק את המשטח, הקרטון או המטען לפיזור ו-WarehouseExpert תורה על מיקום האחסון ותציגו למפעיל. לכשיגיע המפעיל למיקום האחסון הוא יסרוק את תווית המיקום על מנת לוודא שהגיע למיקום הנכון. כעת ישים המפעיל את הסחורה במיקום.

פיזור מונחה מפעיל – עובד המחסן יחליט היכן לשים את הפריט המיועד (קרטון או מטען) וידווח על כך למערכת בדיעבד.

   אופטימיזצית האחסון

אופטימיזצית האחסון במערכת WarehouseExpert מתאפיינת על ידי אלגוריתם להתאמת המטען למיקום. במהלך תהליך האחסון, תבדוק המערכת את הגדרות המיקומים מול נתוני המטען ותשתדל למלא מקומות ריקים או ריקים למחצה על פי האלגוריתם שמוגדר על ידי המשתמש. אם ירצה, יוכל המפעיל לבצע את פעולות האחסון במיקום מסוים אותו יבחר באופן עצמאי, ולעקוף את החלטת המערכת.

  בחירת מיקום לפיזור

WarehouseExpert תבחר מיקום במחסן בהתחשב בקריטריוני החלטה הקשורים לסוג הפריט. בחירת מיקומים יכולה אף להיעשות על ידי המפעיל תוך דחיית המלצת המערכת. עבודה עם מסופונים עבור פעילות פיזור מאפשרת מצב דינמי אשר בו בחירת מיקומים היא אופטימלית. המיקומים ישלטו על ידי הלקוח תוך שימוש במסך תחזוקת מיקומים. כל מיקום אשר בקובץ מכיל את המידות של המיקום ותכונות חשובות אחרות. מיקומי האחסון המועדפים לכל פריט מוגדרים בטבלת אזורי אחסון. טבלה זו מגדירה את ההיררכיה לחיפוש מיקום לאחסון. מספר לא מוגבל של אזורים יכול להיות מוגדר לכל פריט. אם לא קיימת כלל הגדרה למיקום מועדף, תעשה המערכת שימוש בברירות מחדל מוגדרות מראש.

כל מיקום אשר נבחר באופן אוטומטי על ידי המערכת ניתן לשינוי על ידי המפעיל והמערכת תעדכן את רישומיה.

טיפול בהזמנות ניפוק פריטים

    סוגי הזמנות

פונקצית הטיפול בהזמנות שולטת בהזנת הזמנה, ותהליך שחרורה לליקוט. תהליך עיבוד ההזמנה יכול להתבצע בגלים יחד או בזמן אמת עבור כל הזמנה ותומך בסוגים שונים של הזמנות ועדיפויות.

ב – WarehouseExpert סוגים אלה מוגדרים בדרך כלל כהזמנות יוצאות, וכוללים:

  • הזמנות לקוח – הזמנות רגילות המגיעות מהמחשב המרכזי.
  • העברות בין מחסנים – הזמנות להעברת סחורה בין המחסנים של הלקוח.
  • החזרות לספק (RTV) והזמנות משלוח פגום – מוזנות ל – WarehouseExpert לשם השבתת פריטים והחזרות לספק. פריטים אלה יזוהו בד"כ לפי מספר קטלוגי, ספק וסטטוס.
  • WarehouseExpert תשתמש במידע של ההזמנה לשם עיבודה, בהתאם לכללים של הלקוח.

   יצירת הזמנה

הזמנות יכולות להתקבל ממקורות רבים.

ניתן להזין הזמנות באחת הדרכים הבאות:

  • מודול הכנסת הזמנות של מערכת המחשב המרכזי.
  • הזנה ידנית באמצעות מסוף.
  • הזמנות אלו מהוות "מאגר הזמנות" פתוחות לקיבוץ וליקוט.

הגדרת הזמנה ופרטי הזמנה

כל הזמנה מכילה את פרטי ההזמנה:

  • לקוח – הלקוח (או ספק או מחסן נוסף) אליו יש לספק את המלאי
  • תאריך אספקה
  • עדיפות – הזמנה יכולה לרדת מהמחשב המרכזי בסיווג – "דחוף". האחראי יכול אז לצרפה לקבוצת הזמנות בעלות תכונות מתאימות, או לחלק אותה מידית למפעיל ובכך להבטיח שהזמנות מסוג זה יעובדו ראשונות.
  • סטטוס – המצב בו נמצאת ההזמנה, לדוגמה: ניתן לשחרור, מוקפא, מבוטל וכדומה.
  • מספר פריט (SKU) – המספר הקטלוגי של הפריט לליקוט.
  • כמות – הכמות לליקוט.

הקצאת מלאי

ב WarehouseExpert, בדרך כלל, הקצאת מלאי נעשות רק כאשר ההזמנה מתוכננת לליקוט, כהזמנה בודדה, או הזמנה כחלק מגל וזאת ע"מ להימנע מ"נעילת" מטענים ושבירת FIFO או FEFO. WarehouseExpert מבצעת הקצאה כנגד מלאי מסוים במחסן כלומר, מטען, מצבור, או משטח מסוים. אם הליקוט יהיה מאזור ריענון המלאי מופחת רעיונית מהמקום, לצורך חישוב משימת ריענון, בתכנון לטווח ארוך.

   לוגיקת שיגור ליקוט

גרסת WarehouseExpert הסטנדרטית תומכת במספר שיטות של שיגור ליקוטים למסופון והקצאת משימות אוטומטית. בליקוט על פי רשימת ליקוט מודפסת הקצאת המשימות מתבצעת על ידי המחסנאי.

הליקוטים יכולים להתבצע בדרכים הבאות:

  • בהתבסס על רשימה של הליקוטים המודפסים.
  • בהתבסס על הוראות ליקוט המועברת למסופון. הוראות עבודה אלו יופיעו בסדר מסויים והעברתן למסופון על ידי המערכת, תהיה בהתאם לשקלול של פרמטרים כגון: עדיפות המשימה, מלאי במיקומים, ועוד.

בחירת המלאי לליקוט

WarehouseExpert תבחר מלאי בהתאם לדרישות ההזמנה לפי מיקום. עם שחרור גל, WarehouseExpert תקצה מלאי עבור ההזמנה. בהקצאת מלאי WarehouseExpert תתייחס לקריטריונים הכלליים הבאים:

  • כמות – WarehouseExpert תקצה את הכמות המדויקת לליקוט. אם אין מספיק מלאי כדי למלא את ההזמנה, המלאי הזמין יבחר והכמות שלא ניתן לספק תרשם כחוסרים בליקוט. "עץ ההחלטות" לבחירת מלאי לפי כמות הוא כדלהלן:
    • אם פריט קיים רק במיקום אחד, המלאי יוקצה מתוך מיקום זה.
    • אם פריט קיים במספר מיקומים ו/או במספר יחידות ליקוט (כלומר בקרטון, בבדידים וכדומה) WarehouseExpert תבחן את סך השורות או הכמויות לאזור ותפצל את הליקוטים למספר אזורים, במידת הצורך.
  • WarehouseExpert תנסה להתאים את הכמות לליקוט עם המטענים הזמינים בהתאם לכללי – FIFO/FEFO. בדרך כלל WarehouseExpert תנסה תחילה לבחור כמות של מטען שלם, מטען חלקי אך תואם לכמות, מטען חלקי עם יותר מהכמות, או פחות מהכמות ואז תבחר ליקוטים ממספר מטענים חלקיים.
  • FIFO/FEFO – WarehouseExpert תשתדל להקצות מלאי בצורה אוטומטית בהתבסס על כללי FIFO או תאריך תפוגה. בדרך כלל WarehouseExpert תבחר קודם את החומרים הנמצאים במחסן תקופה ארוכה יותר, במטרה לקיים מחזוריות מלאי תקינה.
  • מיקום פריט – WarehouseExpert תבחר מיקום ליקוט מלאי קדמי על פי סדר התנועה היעיל.
  • נגישות – כאשר קיימים מלאים בטווח חלון הזמן עם נגישות שונה, WarehouseExpert תקצה את המלאי הנגיש ביותר קודם.

 מיון וסידור רשימות ליקוט

מרגע שמוגדרת קבוצה של משימות ליקוט, WarehouseExpert משתמשת בחוקים מוגדרים כדי להחליט כיצד לסדר את המשימות לאחת או יותר רשימות ליקוט. חוקים אלו נקבעים באופן ספציפי, לפי דרישות הליקוט של האזור. לדוגמה, ניתן לחלק לרשימות לפי נפח, מעברים, הזמנות וכדומה.

כאמור, רשימת ליקוט מייצגת יחידה לוגית של עבודה הניתנת למפעיל אחד. ניתן לבחור אם להדפיס אותה באזור מסוים, ניתן לקבלה כרשימה מודפסת, או דרך המסוף או המסופון.

בתוך רשימה, הליקוטים יהיו ממוינים על פי המעבר והמיקום, בהתאם להגדרות "סדר התנועה".

  אימות הליקוט

המלקט יקבל את הוראת ליקוט על גבי המסופון. יוצגו בפניו הנפח והמשקל הכולל שעליו ללקט, ועם קבלת אישור, יקבל הנחיה ללקט את הפריט. על המסך תציג מערכת WarehouseExpert את שם הפריט, הכמות עליו ללקט, המיקום ממנו יש ללקט, ומספר נתונים נוספים.

ניתן לאשר ליקוט במספר שיטות: על-ידי סריקת המטען או הפריט, או על-ידי סריקת המיקום ממנו נלקח המטען (או שניהם), או על-ידי הקלדת מספר המיקום או המטען. ההחלטה באיזו מהשיטות להשתמש, מתבססת על סוג הליקוט (משטח, קרטון, פריט וכדומה) והגדרת הרשאות הליקוט של המיקום. בדרך כלל, ליקוט כל המטענים מאושר על-ידי סריקת המטען, ואילו ליקוט מתוך מטען (ליקוט קרטון) או ממיקום ליקוט קדמי (ליקוט קרטון או יחידה) יאושר על-ידי סריקת המיקום.

ליקוטים שלא ניתן לאשר מוגדרים במערכת כחריגים.

  •   ניהול משלוחים אוטומטי

מנגנון ניהול משלוחים אוטומטי מאפשר יצירה של משלוחים בצורה מתוזמנת, ושיוך אוטומטי של הזמנות למשלוח על פי הגדרות אסטרטגיה שנקבעו מראש.

המנגנון בוחן את כל ההזמנות על פי קריטריונים כגון מסלול ברירת מחדל, סוג הזמנה, קבוצת לקוח ועוד, ומבצע את השיוך על סמך פרמטרים אלו.

משלוחים אלו זמינים למפעיל לטובת ביצוע עדכונים ידניים, תוך צפיה בנתונים מצטברים כגון כמות הזמנות במשלוח, נפח כולל, משקל כולל.   תזמון הריצה נקבע בהגדרות המערכת ומופעל אוטומטית.

  •   בקרת מלאי וספירה

WarehouseExpert מאפשרת למנהל מרכז ההפצה לנהל את תהליך הספירה המחזורית, או לאפשר ספירה פיזית

ספירה יכולה להתבצע במספר דרכים:

ספירה פיזית (מסופון) – WarehouseExpert תשלח מפעיל אחד או יותר מצוידים במסופונים לאשר את התכולה של כל מיקום במרכז ההפצה. WarehouseExpert תתאם חלוקת המשימה באופן אזורי עבור כל מפעיל.

כאופציה, WarehouseExpert תדפיס רשימה כללית של מלאי המרכז הלוגיסטי לפי מיקום. רשימה זו יכולה לשמש כרשימת בדיקה עבור ספירה לא מקוונת.

ספירה מחזורית רב שלבית – WarehouseExpert תיזום ספירה מחזורית על ידי מסופון כמשימה לביצוע עבור מפעילי המרכז הלוגיסטי. דבר זה מאפשר לספירה להתבצע רק כשאין לחץ עבודה.

ספירה כללית – בנוסף, ספירה יכולה להיערך על בסיס הקריטריונים הבאים:

  • מיקום.
  • פריט – יחיד או רבים.
  • תאריך הספירה המחזורית האחרון.
  • כמות ליקוט.
  • את תוצאות הספירה ניתן לראות בדוח "חריגות ספירה".

 לוגיקת הספירה

יוזמת הספירה היא ידנית או אוטומטית.

עבור ספירה ידנית – המפעיל יגדיר את קריטריוני הספירה לפי פריט, אזור או מיקום. ברגע שתחל הספירה, WarehouseExpert תיצור "רשימת ספירה" אלקטרונית (אנלוגי לרשימת הליקוט). רשימה זו תועבר כמשימות מסופון על פי הגדרת האזורים.

ספירה אוטומטית – דרישות הספירה מוגדרות על ידי כללים שהמשתמש הגדיר או על ידי הנחיות מהמחשב המרכזי של הלקוח.